مشاوره : 7561 117 0917
استانداردهای ساخت و ساز پایه‌های روشنایی خیابانی


: 1842

استانداردهای ساخت و ساز پایه‌های روشنایی خیابانی هدف از ارائه این مقاله، استاندارد سازی تاسیسات روشنایی خیابانی است. بدون تبعیت از این استانداردها و بدون تایید کتبی طرح‌ ها از سوی مدیر سیگنال‌ ها، طراحی روشنایی خیابانی و زیرساخت‌ ها مجاز نخواهد بود.

معرفی

این استاندارد نیاز به نصب روشنایی جاده‌ها و پیاده‌ رو‌ها را تامین می‌کند. پیمانکار مسئول نصب سیستم روشنایی جاده‌ ای و راه‌ آهن است که در این استاندارد با ارائه تمامی اطلاعات مربوط به مواد، روال کار و تجهیزات مورد نیاز، مشخص شده است. این استاندارد باید همراه با نقشه‌های طراحی شده جهت نصب پایه‌ های روشنایی به کار گرفته شود. این استاندارد باید به طور همزمان با سایر مشخصات و مدارک مورد ارجاع و تفسیر قرار گیرد. 

طراحی استاندارد

این استاندارد ها باید در رابطه با استاندارد طراحی نقشه‌ های شهری و روشنایی شهر که باید بخشی از این استاندارد باشند، خوانده شوند.

تامین انرژی برق

پایه‌های روشنایی خیابانی به سیستم توزیع ثانویه EPCOR در مکان‌هایی که در نقشه‌های قرارداد نشان داده شده، کراس می‌شوند. رسانا‌های خدماتی از ترانسفورماتور قطب یا پد به کابین/ پایه روشنایی خیابان باید توسط پیمانکار تامین و نصب شوند. مشاور متعهد است که قبل از باز کردن راه به عموم مردم، برای پیشگیری از بارگیری غیرمستقیم به EPCOR D & T بپردازد.

منبع نیروی اولیه و انتقال آن باید در اسناد قرارداد و نقشه‌ ها ارائه شود. پیمانکار باید تمام اتصالات لازم را به ترانسفورماتور با EPCOR مرتب و هماهنگ کند. کلیه اتصالات و قطع خدمات توسط EPCOR در هزینه پیمانکار صورت می‌گیرد.

مجوزهای برق

کلیه کارها باید با آخرین نسخه قوانین برق کشور و مقررات اداره بازرسی برق مطابقت کامل داشته باشد. قرارداد‌ها باید قبل از شروع کار هرگونه مجوز لازم را برای اخذ و پرداخت دریافت کند. پیمانکار همچنین باید تمام بازرسی‌ های لازم را انجام دهد که طبق الزامات اداره بازرسی برق و همانطور که در این سند مشخص شده است، صلاحیت این کار را دارا می‌باشد. یک کپی از تمام مجوز‌ها، گزارش‌های بازرسی و تصویب، قبل از راه‌ اندازی سیستم باید به مشاور یا مالک ارسال شود.

فرم تکمیل ساخت و ساز

گواهی تکمیل ساخت و ساز باید توسط مشاور تکمیل شود و پس از آن به اداره برق شهر ارسال شود تا سیستم نورپردازی خیابانی و پایه‌ های روشنایی نصب و دارای انرژی شوند. گواهی تکمیل ساخت و ساز باید همزمان با آغاز دوره گارانتی صادر شود. مدت گارانتی حداقل برای 24 ماه می‌باشد. در طول مدت ضمانت، پیمانکار باید هزینه‌ های خود و نقص محصولات معیوب یا نصب نادرست را تصحیح کند.

زمانی که یک قطب یا سیستم خارج از کنترل پیمانکار (تصادف یا تخریب به وسیله‌ وسایل نقلیه موتوری) آسیب ببیند، شهرداری مشاورین برق لازم را برای انجام تعمیرات مورد نیاز آگاه می‌سازد. در پایان دوره گارانتی، مشاور باید اطمینان حاصل کند که تمام چراغ‌ ها به درستی کار می‌کنند، تمام کمبود ها تعمیر شده است. اگر سیستم بدون کمبود کار می‌کند، اداره‌ امور برق گواهی پذیرش نهایی را صادر می‌کند. اگر هنوز کمبود‌های قابل توجهی وجود داشته باشد، اداره برق باید موضوع تایید گواهی را به تاخیر بیاندازد تا تمام کمبودها رفع شود.

ایمنی کارگران

پیمانکار بایستی حفظ سلامت و ایمنی کارگران را در برنامه‌ های نصب نورپردازی شهری لحاظ کند. پیمانکار باید با تمام الزامات مربوط به جبران خسارت کارگران را بپذیرد.

هماهنگی

پیمانکار مسئول دریافت تمام مجوزهای مورد نیاز برای کار در راه و جاده‌ های شهری است. پیمانکار به طور کامل مسئول کار کارگران و زیردستان خویش است. اطلاعیه نوشته شده با توجه به اینکه تمامی مراحل طراحی و نصب پایه‌ های روشنایی باید در جاده‌ ها و پیاده روها رخ دهد، باید قبل از شروع انجام کار به شرکت‌ های محلی و ساکنان داده شود. این اطلاعیه باید شرح وقایع، تاریخ شروع، مدت زمان برآورد پروژه و دسترسی موقت را شامل شود. یک کپی نوشته شده از اطلاعیه باید قبل از توزیع به مدیر سیگنال، روشنایی خیابانی و زیرساخت‌ ها ارائه شود.

اجرای محصولات

پیمانکار با اجرا و تکمیل کار خود به نحو احسنت، مسئولیت رضایت بخشی به شهر و شهروندان را دارا است. مشاورین شهرداری ممکن است کیفیت مواد، گزارش‌ های کار و انطباق آنها با طراحی را بررسی کنند. انجام هرگونه بازرسی و آزمایش توسط مشاورین یا شهرداری، پیمانکار را از مسئولیت خود را برای تهیه مواد و انجام کار خارج نمی‌سازد. این استانداردها محصولات و اجزای مختلف کار مورد نیاز برای تامین و نصب یک سیستم روشنایی جاده ای و پیاده روی را پوشش می‌دهد.

آدرس ارتباطی ما

آدرس دفتر : خیابان قاآنی شمالی پلاک165
تلفن: 07132341694
و 07132308865
کارخانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز 
071-37742153
موبایل : 09171177561

پست الکترونیک: info@tabeshgostaran.com