مشاوره : 7561 117 0917
طراحی ظاهر دکل دوربین (چند وجهی )بر اساس نوع کاربری و منطقه نصب


: 2405

یکی دیگر از پارامتر های طراحی , طراحی ظاهر و نمای بیرونی وتوجه به دورنمای یک دکل به عنوان یک دکل دوربین می باشد . چرا که لازم است یک هماهنگی بین تمام اجزای سیستم حفاظت و موقعییت محل و فرهنگ بومی محلی منطقه مورد حفاظت برقرار باشد.

یکی دیگر از پارامتر های طراحی  , طراحی ظاهر و نمای بیرونی وتوجه به دورنمای یک دکل به عنوان یک دکل دوربین می باشد . چرا که لازم است یک هماهنگی بین تمام اجزای سیستم حفاظت و موقعییت محل و فرهنگ بومی محلی منطقه مورد حفاظت برقرار باشد.
گاهی دکل دوربین در یک پالایشگاه و یا یک منطقه ترافیکی است و لازم است ظاهر پایه و دوربین یک ظاهر رعب آور و کاملا آشکار باشد و گاهی در یک منطقه نظامی ویا حراست فرودگاه لازم است دکل با ظاهری معمولی وحتی شبیه یک دکل روشنایی و به اصطلاح استتار باشد که همین موقعیت بومی و هدف کارفرما از نظارت بزرگترین پارامتر در طراحی ظاهر یک دکل به شمار میاید.


تعیین نوع پوشش دکل دوربین طراحی شده( گالوانیزه گرم , رنگ و … )
گام بعدی تعیین پوشش دکل است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و اهداف کارفرما از بین پوشش های 1- گالوانیزه گرم ,2- رنگ اپوکسی و 3- رنگ معمولی را می توان انتخاب کرد.
 
گالوانیزه گرم نوعی پوشش با ضخامت 120-80 میکرون است که از همه انواع پوششها دارای کیفیت , هزینه وعمر بیشتر است که درصورت استفاده از مواد مرغوب و دیگرشرایط مطلوب عمری با بیش از 30سال را خواهد داشت وبرای مناطق با رطوبت بالا بسیار مورد استفاده است. در این پوشش دهی دکل را پس از ساخت و سیر مراحل مختلف چربی گیری و اسیدشویی و… به وان محتوی روی مذاب داخل می کنند و پس از چند دقیقه آن را خارج کرده و سرد می نمایند که برای یک کیفیت مطلوب تمامی مراحل می بایست زیر نظر یک کارشناس مجرب انجام پذیرد.
دکل دوربین با پوشش رنگ
در پوشش نوع دوم از رنگ های ساده و یا رنگ  اپوکسی که یک نوع پوشش ضد اب و اتش است و از مشتقات مواد پلیمری می باشد استفاده می شود . در این پوشش دهی که معمولا بر روی سطوح بیرونی صورت میگیرد از یک دستگاه نیمه اتوماتیک رنگ پاش ویا قلم مو استفاده می شود. این پوشش دارای هزینه و عمر کمتر از گالوانیزه گرم بوده و برای مکان های رطوبتی کاربرد مطلوبی دارد.نوع سوم نیز استفاده از رنگ های معمولی بوده که معمولا برای مکان های گرم و خشک استفاده داشته و به دلیل ارزان بودن این پوشش معمولا در صدر توجهات اقتصادی می باشد که البته از نظر کیفی و فنی در مرتبه آخر قرار می گیرد.و کارفرما می بایست هر از گاهی بر روی پایه نصب شده تجدید پوشش نماید.
بررسی مکان نصب دکل دوربین چند وجهی مونوپل
مرحله بعد بررسی مکان نصب می باشد. این که دکل بر روی زمین و یا دیوار و یا پشت بام نصب می شود یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر طراحی آن و در نظر گرفتن زیر ساخت های نصب آن است. در صورتی که مکان نصب  بر روی زمین باشد می بایست فونداسیونی متناسب با شرایط سازه و نوع خاک منطقه طراحی و ساخته شود . که می تواند بسته به زمان پروژه در محل ویا به صورت پیش ساخته و دفنی ساخته شود.که همه این موارد در گروه صنعتی تابش گستران قابل طراحی و ساخت می باشد .

آدرس ارتباطی ما

آدرس دفتر : خیابان قاآنی شمالی پلاک165
تلفن: 07132341694
و 07132308865
کارخانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز 
071-37742153
موبایل : 09171177561

پست الکترونیک: info@tabeshgostaran.com